Op naar Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Op naar Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Op naar Cartagena

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Mei 2017 | Colombia, Cartagena

De wekker ging vroeg af vandaag. We hadden allemaal het gevoel niet echt uitgeslapen te zijn. Het feit dat we gisteren laat per taxi in het hotel terugkwamen heeft zeker meegespeeld. Na een lekkere douche en een goed ontbijt hebben we onze tassen weer dichtgeritst en waren we klaar voor de tocht naar Cartagena. Afscheid nemen van Marco viel zwaar. Het is zo'n enorm gezellige en sympathieke knul, dat we hem het liefst mee hadden genomen in de rugzak.

De vlucht naar Cartagena ging vlekkeloos. Alweer de zevende vlucht van deze reis, dus de routine zit erin. We hebben weer hetzelfde hotel geboekt als 5 jaar geleden. Een fijn hotel midden in het het historische centrum. De kamer is voor ons gevoel wel kleiner dan die van de vorige keer. Maar met wat schuiven van kastjes en bedden, hebben we nu een perfecte inrichting. Michael vindt het grote 3 persoonsbed helemaal te gek. Ben is blij dat er een tafeltje vlak bij een stopcontact staat, om alle apparatuur op te kunnen laden en zelfs voor Linda is er een schrijfhoekje gecreeerd.

Om 15.00 uur zijn we naar buiten gelopen om op zoek te gaan naar wat te eten. We zien nu meer toeristen op straat dan Colombianen en om de haverklap word je toegesproken in het Engels met de vraag of je iets wil kopen of inschrijven voor een excursie. Dat is weer even wennen. Het verschil in temperatuur tussen Medellin en Cartagena is ook goed te voelen. We vertrokken om 10.00 uur vlak na een regenbui bij 17 graden en we stapten het vliegtuig uit in een bewolkt Cartagena bij een temperatuur van 31 graden en een warm briesje. We hebben wat chicharrons (uitgebakken spek) en empanadas besteld bij een soort van snackbar, waar vooral de lokale bevolking binnenwandelt voor een snelle hap. We hebben er heerlijk gegeten, maar onze ogen waren groter dan onze buik. De prijs van wat we besteld hadden werd met een krijtje op de bar gekalkt op de plek waar we zaten. Zoals je op de foto kunt zien waren we 43.700 COP kwijt voor 8 flinke empanadas, een chicharron, een water, een frisdrank en een bier, omgerekend 14,50 euro. Michael heeft de empanada die hij over had laten inpakken en heeft hem buiten meteen afgegeven aan een gehandicapte lotenverkoper die hem hartelijk bedankte en er met smaak in hapte.

We zijn terug naar het hotel gelopen, waar Michael even gezwommen heeft, Linda geslapen heeft en Ben langs het zwembad wat heeft zitten lezen. Daarna zijn we met zijn drietjes op het dakterras gaan zitten en hebben we de foto's beken die we 5 jaar geleden vanaf dat terras gemaakt hebben. Met het spelletje "zoek de verschillen" zijn we wel eventjes zoet geweest. Gebouwen die verdwenen zijn, huizen die in een andere kleur zijn geschilderd of dakterrasjes die erbij gekomen zijn. Zometeen gaan we weer het stadje in. Restaurantje opzoeken, terrasje pikken en kijken of er nog dansers zijn die voor vertier zorgen. Het is een bruisend stadje, en wij dompelen ons onder in het vertier.

• 07 Mei 2017 - 07:54

Erica Knop:

Heerlijk cartagena!
    Geniet van de caribische sferen daar. Jullie maken een bijzondere reis en zien veel.
    Mag ik vragen welk hotel jullie zitten in cartagena?
    Nog veel plezier daar.
    Groetjes erica

• 07 Mei 2017 - 08:40

Gonny:

Ff bijkomen, ff niks.... geniet ervan !

• 07 Mei 2017 - 12:33

Barbara:

Wat blijft het toch leuk om mee te lezen met jullie reis. We genieten er elke dag van.
    Genieten jullie ook nog maar lekker van dit laatste deel van jullie indrukwekkende reis!

groetjes van de familie de Winne

• 07 Mei 2017 - 13:18

A Huijbregts:

Zo te zien genieten jullie ervan, mooi om te zien.
    Het zal wel een hele belevenis zijn, en weer leuk om terug te zijn.
    Geniet er samen maar van, maar dat gaat zeker lukken.
    Veel plezier nog daar.

groetjes Anita

• 08 Mei 2017 - 13:48

Marina Franklin:

Wow Michael, naar de kapper geweest in Colombia? Het zit er strak uit! Lekker relaxen jongen! Tot gauw, Juf Marina