Naar Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Naar Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Naar Pereira

Door: Familie Simonetti

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 Juni 2012 | Colombia, Pereira

Heerlijk we zijn er weer!!! Aangekomen op Finca la Neca. Het is heel emotioneel terug te zijn op de plaats waar wij Michael beter mochten leren kennen. Steeds komen flarden herinneringen terug, alsof het gisteren was. Bijvoorbeeld toen Michael aan het eind van de eerste dag samen zei: “Breng me nu maar weer terug naar mama”, hierbij doelend op zijn pleegmoeder, waar hij ongeveer twee jaar heeft gewoond. Fabiola, zo heet zij, kon niet wachten op onze komende ontmoeting en stond ons al op te wachten op het vliegveld, samen met haar oudste zoon Andres. Dat hadden we gisteren via Daniel al afgesproken, dus konden we Michael er tijdens de vlucht al een beetje op voorbereiden.

De ontmoeting was allerhartelijkst en Michael was ook nu weer heel open en nieuwsgierig. Cesar bood ons meteen aan om haar een dagje op de Finca uit te nodigen met haar zoons, zodat Michael lekker kan blijven spelen en wij kunnen kletsen met als afsluiting een BBQ. Dat zien wij allemaal wel zitten. Zo fijn dat Cesar dan meteen ook weer het heft in handen neemt en telefoonnummers uitwisselt. Onderweg naar de Finca heb je uitzicht over prachtig groene heuvels. Michael zei : “Wow, hier is het echt mooier dan in Nederland”. Qua natuur heeft hij zeker gelijk. Maar we zien ook Colombiaanse taferelen waar je een brok van in je keel krijgt.

Vanochtend in Bogotá stonden we met de taxi voor een kruispunt stil. Uit het niets komen ineens een aantal kinderen in versleten trainingspakken tussen de auto’s doorlopen om snoepjes te verkopen. Gevaarlijk en nog eens hartverscheurend ook. Die kinderen zouden gewoon op school moeten zitten of anders lekker moeten kunnen spelen. Maar nee, zij overleven zo. En we zagen zwervers die in de smalle middenberm slapen van doorgaande wegen. Overal worden ze weggejaagd en dan liggen ze daar pure uitlaatgassen op te snuiven. Of de vele straatverkopers die van een buggy of een rollator een winkeltje hebben gemaakt waar ze per stuk kauwgom, sigaretten of lollies verkopen. De concurrentie is moordend en wat levert het op? Hard werken voor bijna niks.

Bij aankomst in Pereira hebben we meteen Stella, Cesars vrouw, begroet, die het wel prettig vindt te horen dat Linda redelijk uit de voeten kan met het Spaans. Ook met de huishoudster Ruby hebben we kennisgemaakt. Later kwam Norma, de zus van Cesar en de eigenaresse van de Finca, nog even hallo zeggen samen met ene Andrea. Het is zo vertrouwd om weer hier te zijn. We zijn hier samen met nog een Nederlandse familie die een derde kindje hebben geadopteerd. Twee van hun zonen en Michael hebben meteen al samen gezwommen en een filmpje op de laptop bekeken. Dat gaf ons wat tijd om de tassen eens uit te pakken. We hebben de afgelopen vijf dagen uit de tassen geleefd, maar het is nu toch ook wel fijn, dat we overzicht hebben nu alles in de kasten ligt.

Toen die andere familie op pad ging, hebben wij een duik in het zwembad genomen en de hangmat uitgeprobeerd. Een heerlijk relaxed middagje, totdat het ging regenen en Michael de eettafel ombouwde tot tafeltennistafel. Toen was het effe flink sporten, wat een uithoudingsvermogen heeft die zoon van ons. Stella kwam cola en popcorn brengen en dat rustmoment gaf wat tijd om alvast een stukje verslag te schrijven en op verzoek van Cesar ons wensenlijstje v.w.b. de uitstapjes op papier te zetten. Het boodschappenlijstje is ook al klaar. Als Cesar terug is, gaan we naar de supermarkt om wat lekkere dingetjes in te slaan.

Als afsluiting van dit alweer lange verslag nog een grappige opmerking van onze zoon. Toen hij een zwarte vogel voorbij zag vliegen riep hij “kijk, papa”. “Ja”, zei Ben, “dat is een vogel”. “Nee!!”, zei Michael, “dat is een zeldzame duif!!”. Wat een zeldzaam kind hebben we toch.

• 30 Juni 2012 - 04:38

Toon,Marjolein, O&c:

Hey vakantiegangers,
    Vokgens mij gaat het oed met jullie! Wat een mooie verhalen al. We hadden nog niet gereageerd, want het was hier een beetje hectisch, zo net oor vertrek. Nu staan we klaar om naar de trein te gaan en naar Curacao/ Colombia te vertrekken. Vertel Cesar maar dat we er aan komen en we wensen jullie heel veel plezier daar. Geniet!!!

• 30 Juni 2012 - 05:15

Aad En Riet De Beer.:

Goede morgen bij ons is het nu 7 uur.Ik wil reageren maar weet niet goed hoe.Dit reis verslag is een zo vertrouwde weergave van 5 jaar geleden ,in iedergeval geniet op de Finca en van jullie wensen lijstje wij blijven het met veel plezier volgen.
    Liefs spap en smam en een knuffel voor Michael.

www

• 30 Juni 2012 - 06:56

Ulrike Bouw:

Wat moet het toch bijzonder zijn om terug te komen op de plaats waar het voor jullie allemaal begonnen is.... Ik kan me echt voorstellen, dat dat heel wat herinneringen oproept. En nu is het dan al zo'n grote kanjer! Geniet maar lekker verder met zijn allen!

Groetjes, Ulrike

• 30 Juni 2012 - 08:41

Yvonne Pot:

o, wat heerlijk om weer nieuwe foto's van de finca te zien en het zwembad! Doe Cesar de hartelijke groeten van ons. Ik hoop dat Michael de ontmoeting met Fabiola mooi en fijn vindt!
    Geniet vooral lekker samen, ga denk ik toch ook maar weer tickets scoren...

• 30 Juni 2012 - 10:21

Jolanda:

HEIMWEE !!!! Wat super dat jullie weer terug zijn in Pereira. Heerlijk en zo vertrouwd...
    5 jaar geleden werden jullie hier papa en mama en nu weer terug op deze geweldige plek.
    Het is fijn om jullie te volgen en kijken elke dag uit naar weer een nieuw verslag.
    Geniet van alles !!

Familia van der Krabben xx

• 30 Juni 2012 - 10:57

Isabelle:

Dat klinkt heel leuk!!!
    En wat een grappige en leuke foto's.
    En michael in dat pakje haha wat grappig.
    Maar Michael mist wel wat leuke dingen in de straat.
    Maar dat maakt niet uit want straks ben je er weer
    maar nog heel veel plezier!
    gr. isabelle!!!!

• 30 Juni 2012 - 11:08

Evelyne:

Wat zal het voor jullie toch spannend zijn geweest, terug naar de plaats waar het allemaal begon 5 jaar geleden. Geniet er vooral van. Wij genieten allemaal van jullie verhalen.

Groetjes Evelyne, Robert, Tycho en Dimphy

• 30 Juni 2012 - 19:43

Wendy:

Heerlijk!!!!! Jullie zijn er eindelijk! Geniet ervan en geeft ze daar een dikke knuffel van ons!!!! Nog 5 1/2 maand.

• 30 Juni 2012 - 22:19

Alice En Pierre:

Wat ziet Michael er goed uit.
    Wij wensen jullie een superfijne tijd in Colombia. Van Josje weet ik dat Michael er ook wel een beetje tegenop zag om weer naar Colombia te gaan. Hopelijk ervaart hij zijn bezoek daar als een positieve ervaring. Zo te lezen is dat het al voor jullie. Geniet van alles. En wij willen jullie goede doel graag steunen met 20 euro.
    Mooie foto's!!!
    Tot ziens,
    Heel veel groetjes van Pierre en Alice

• 01 Juli 2012 - 08:15

Gyonne:

Geweldig om mee te kunnen gennieten! Wij gaan over 37 dagen en ik heb helemaal voorpret hierdoor!
    Krijgen jullie nog wat mee ivm de vulkaan activiteit van de Nevado del Ruiz?? Het stond zelfs hier in de krant!

• 01 Juli 2012 - 11:24

Carmen Richardson:

Mooi verslag met hele mooie foto's. De Finca ziet er goed uit, hier kunnen jullie jezelf goed vermaken. Geniet van alles en maak er een geweldige trip van.

• 02 Juli 2012 - 06:49

Bas En Gemma:

wat gaaf dit reisverslag. En ook hoe jullie colombiaganger. Echt super. Het is zo fijn om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken. Net als 5 jaar geleden toen het daar ook allemaal begon. Geniet van jullie reis en we blijven jullie volgen. dikke kus van ons