10-08 Isla Múcura - Reisverslag uit Isla Múcura, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu 10-08 Isla Múcura - Reisverslag uit Isla Múcura, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

10-08 Isla Múcura

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Augustus 2019 | Colombia, Isla Múcura

Vanochtend, toen we onze koude hotelkamer verlieten om te gaan ontbijten, werd het voor Ben een beetje wazig. Zijn bril besloeg van het temperatuursverschil. Linda, die gek is op kiekjes maken, had er natuurlijk weer snel een fotootje van gemaakt.

Na het ontbijt hebben we ruim tweederde van onze bagage in bewaring gegeven bij ons hotel in Cartagena. Met onze badkleding, een paar zomersetjes en een tandenborstel zijn we in de haven van Cartagena op een bootje gestapt voor een 2 uur durende tocht naar Isla Múcura. Het eerste uur zagen we nog wel wat land of voeren we eilandjes voorbij, maar het 2e uur was het alleen maar caribische zee dat we zagen. Isla Múcura is echt een tropische verrassing dat al onze verwachtingen overtreft. Het ontvangstcomitee bestond uit de hotelmanager en een nieuwsgierige leguaan. Enkele meters verderop kregen we een welkomstdrankje: een vers geopende kokosnoot met kokosmelk.

Hotel Punto Faro ziet er prachtig verzorgd uit. De tuin is subliem. Overal zijn diverse soorten zitjes om te relaxen. Van schommelstoelen tot hangmatten tot 2 persoons bedjes in een minihutje en dat allemaal onder vele palmbomen. Het gras is zo groen, dat zelfs Michael dacht dat het nep was. Aan het strand is het niet anders. Relaxstoelen in de zon of bedjes onder een palmbladerdak. We keken onze ogen uit, zeker toen we een aantal leguanen zagen die ons goed in de gaten hielden. Wat een grote beesten zeg, van kop tot staart ruim 1 meter. Michael blijft op afstand en Linda probeert er juist zo dicht mogelijk bij te komen voor een kiekje. Ze zijn echt fotogeniek!

Dan onze cabaña. Heerlijk koel en een lekker dik matras op bed. Voldoende tafeltjes om je spullen op te zetten en een inloopbadkamer, waarbij de douche geen dak heeft. We zijn vanavond al gaan douchen, terwijl de maan toekeek hoe we ons wastten. We hebben geen sleutel van onze kamer, alles is hier open. Er is alleen een kluisje op de kamer voor de paspoorten of klein waardevol spul. Je portemonnee hoeft ook niet mee, alles wat je buiten de maaltijden om verbruikt, kan je op kamernummer bestellen. Je betaalt pas als je gaat.

Vanuit het hotel worden ook diverse activiteiten aangeboden. We wilden ons vanmiddag al inschrijven voor een excursie, maar nee, niet nodig. Je komt gewoon op het vermelde tijdstip in de lobby staan en dan kan je mee.

Het eten op zich is ook waanzinnig. Het ontbijt en de lunch worden in het restaurant geserveerd, maar het dinerbuffet wordt elke avond op een andere plek in de tuin geserveerd. Er worden lampjes aan de palmbomen gehangen en het buffet staat op marktkraampjes die mooi aangelicht zijn. Samen met de windlichten op de tafeltjes maakt het een sfeervol geheel. Als je dan ook nog verwend wordt met een goedgevulde kreeftensoep en daarna een lekker stuk vlees of een gevulde calamaris, dan hoor je ons niet klagen. Michael eet gewoon een beetje sla, een beetje tomaat, een beetje vlees en vooral veel brood, die hij in de olie met peper en zout dipt. Daarna neemt hij gewoon wat meer toetjes. Ieder zijn smaak.

Een minpuntje voor Michael en Ben. Je hoort hier geen muziek. Luidsprekers zijn niet toegestaan. De rust van mens en dier wordt zo niet verstoord. Gelukkig mag je in de cabaña zelf wel muziek luisteren.

We gaan hier RELAXEN (in hoofdletters). Wat lezen, dobberen in de zee, potje kaarten, pingpongen en als we in zijn voor een activiteit (doeners als wij toch zijn) dan gaan we op de juiste tijd in de lobby staan.

• 11 Augustus 2019 - 09:38

Rien:

Dat moet een omschakeling zijn, van de race stad naar de relax modus. Maar relaxen is super lekker, cocktail, drankje, ijsje, eten. Weinig doen maar lekker al beginnen met de vele indrukken en herinneringen al een plekje te geven.

• 11 Augustus 2019 - 10:30

Jolanda:

Kijk, dat zie ik ook wel zitten.. luxe!
    Lekker bijkomen en genieten met drieën.