12-08 Een lekker luie dag - Reisverslag uit Isla Múcura, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu 12-08 Een lekker luie dag - Reisverslag uit Isla Múcura, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

12-08 Een lekker luie dag

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Augustus 2019 | Colombia, Isla Múcura

De tweede volle dag op het bounty eiland. Gisteren hebben we al het eea gedaan, maar vandaag hadden we echt geen planning. Na het ontbijt zijn we meteen naar het strand gegaan met boekje en balletje. Als je een drankje wil, dan hoef je maar een ober te roepen die netjes aan de rand van de rij strandstoelen staat, en je kunt bestellen op kamernummer. "Hola amigo" en "cuarenta y ocho" (48) als kamernummer werd van ons uit regelmatig geroepen. Michael wilde weer visjes kijken, maar zijn duikbril laat water door, dus ging hij een snorkelset lenen. De man achter de balie zei dat ze juist op het punt stonden om met een bootje naar een koraalrif een eindje verop te varen en Michael kon nog mee. Linda heeft even gechecked of er nog tweetaligen aan boord gingen en een Frans stel kon Michael in het engels wel uitleggen wat de Colombiaanse gids in het Spaans zei. Hij is dus alleen op excursie gegaan, loslaten heet dat. Ondertussen heeft Linda fijn ruim 100 pagina's roman gelezen, terwijl Ben via de slechte WIFI toch nog wat naar Nederland geappt heeft.

Vrij laat realiseerden we ons dat we toch wel in actie zouden moeten komen om de massagesalon te reserveren. Gelukkig was er nog plek om ons drietjes tegelijkertijd een algehele massage te geven. Wat een verwennerij. Het begon al hilarisch, we werden een kleedkamer ingedirigeerd met een plastic zakje met een rond blauw pakketje. Dat bleek een papieren boxer short voor de mannen te zijn en een papieren bikini voor Linda. Nu draag Linda al jaren liever een badpak om haar "probleemzones" te verhullen. Nou forget it, je kunt nog beter in je nakie lopen dan dit malle ding aan hebben. Hoe die dikke opgespoten billen van die rijke Colombiana's hierin passen weet ik niet, maar Linda had echt een soort van "bouwvakkers-decollete". Ze is maar gauw op de massagetafel gaan liggen. De massage was heerlijk en duurde bijna een uur. De salon is een hut van palmbladeren dat op paaltjes in de zee staat. Richting zee is de hut open zodat je zo het water op kijkt. In Nederland moet een MP3 met ruisende golven opgezet worden als rustgevend geluid, hier hadden we dat in het echt.

Voor de laatste keer hebben we in de tuin gegeten. Nu schrijven we dit stukje verslag en gaan dan inpakken. Morgen om 9.00 uur worden we per boot weer in 2 uur varen richting Cartagena gebracht voor de allerlaatste etape van onze prachtige reis.

• 13 Augustus 2019 - 01:55

Jolanda:

Heerlijk zo’n luie dag... dat is vakantie

• 13 Augustus 2019 - 01:57

Jolanda:

Jammer dat de foto’s ontbreken van het outfit mbt de massagesalon

• 13 Augustus 2019 - 04:24

Diane:

Geweldig ziet heel mooi uit allemaal
    Een ultiem vakantiegevoel denk ik zo
    Om zo te relaxen
    Nog even genieten