Laatste Finca dag - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Laatste Finca dag - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Laatste Finca dag

Door: Familie Simonetti

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Op de allerlaatste dag op de Finca in Pereira heeft de zon aan Linda een rode rug kado gedaan. Alle voorgaande dagen was het heerlijk weer, echter het kostte die gele bal soms moeite om door de bewolking heen te schijnen. Al gauw word je dan slordig met het gebruik van zonnebrand, met een pijnlijke rug als resultaat. Gelukkig hebben we morgen een reisdag en heeft de rug wat kans om van rood naar bruin te veranderen (dacht zij hoopvol ;-))

Vandaag hebben we gezwommen, gelezen en de inhoud van de kasten weer in de tassen gedaan. Michael had geen speelkameraadjes meer, maar zoals hij is, sloot hij meteen vriendschap met het paard van Pablo. Op een gegeven moment mocht hij zelfs alleen met het paardje de hort op. We hadden gewaarschuwd niet te ver weg te gaan, je weet maar nooit. Dat pakte Michael wel heel letterlijk op. Liep hij eerst nog op de weide aan de voor en achterkant van de Finca, op een gegeven moment liep hij met het dier rondjes rond het zwembad. Later heeft hij nog fanatiek gevoetbald met familie van Cesar.

’s Avonds zijn we in de buurt naar een pretpark gegaan, het is een soort permanente kermis. De adrenaline spoot zowat uit Michaels oren. Hij heeft dan ook hele stoere dingen uitgekozen om te doen. Hij is eerst een achtbaan ingegaan, toen is hij een hoge tokkelbaan afgeroetsjt, later nog een klimwand beklommen en als klap op de vuurpijl mocht 'ie ook nog quad rijden. Niet de standaard 3 minuten, hij heeft wel bijna 10 minuten mogen racen!

Zo’n kermis maakt hongerig en dat was maar goed ook, want Stella had ons uitgenodigd om in haar eigen toko, Planet Pizza, te komen eten. Dat was nog eens een heerlijke traktatie op onze laatste avond hier! En Michael bofte wederom, hij mocht een kijkje in de keuken nemen. De medewerkers vonden die afleiding maar wat leuk en of Michael maar veel in het Nederlands wou zeggen, want dat was zo’n grappig gehoor ;-).

Morgen verlaten we om 10.03 uur de geboortestad van Michael. Even slikken en weer doorgaan… We hebben er een geweldig mooie tijd gehad, maar we gaan zeker nog mooie tijden meemaken in het Caribisch gebied waar we morgen middag rond 15.00 uur landen in Santa Marta.

• 09 Juli 2012 - 06:07

Jolanda Vd Krabben:

Een hele goede morgen ( voor jullie is het iets later), Wat doen jullie toch leuke dingen en wat vermaakt Michael zich goed. Ik weet zeker dat ik Jhon en Angie blij ga maken als ik zeg dat we bij Stella pizza kunnen gaan eten als we in Colombia zijn. Vinden ze zoooo lekker En dan komt moment dat jullie Pereira gaan verlaten, maar wat kunnen jullie terug kijken op geweldige, bijzondere tijd die jullie daar gehad hebben. Een goede reis toegewenst naar Santa Marta en ook daar wordt het vast ook een tijd om nooit te vergeten. Geniet...

• 09 Juli 2012 - 07:03

Corrie Koolen:

hoi familie
    ik heb jullie verslagen elke dag gelezen
    jullie hebben het wel heel leuk daar.en jullie verslagen zijn ook wel heel leuk om te
    lezen. soms ook wel ontroerend.het is idd een vakantie die je niet gemak zult vergeten met al die indrukken die jullie opdoen .
    En je wordt ook zo hartelijk ontvangen.
    en michael past zijn eigen ook heel goed aan hij voelt zijn eigen er okk helemaal thuis.
    ik wens jullie nog een hele fijne vakantie. geniet ervan!!!!!!!
    ik blijf jullie volgen

• 09 Juli 2012 - 08:08

Yvonne Pot:

Voelt zeker gek om nu al weer afscheid te moeten nemen terwijl je nog in dat mooie land blijft!
    Volgens mij hebben jullie het wel heel erg naar 't zin en bevalt het Michael ook allemaal prima. Lekker hoor! Veel plezier morgen tijdens de vlucht naar de kust en geniet ervan daar.

• 09 Juli 2012 - 11:37

Jan En Marieke:

Hoi gedrietjes,
    Wat hebben jullie een supertijd op de Finca gehad.
    En wat lijkt Cesar mij een ontzettend aardige en behulpzame man.
    Zou het vaker voorkomen dat een gezin bij hen terugkomt om hen weer te zien, de pleegouders weer te ontmoeten, een goed doel te steunen en gewoon lekker vakantie te vieren?
    Ik kan me helemaal voorstellen dat het afscheid zwaar valt.
    Op naar een nieuw deel van de vakantie!
    Michael,je ziet er geweldig uit op dat paard.(dat wordt weer naar ponypark Slagharen gaan!?)
    Valt me nog mee dat je niet een of andere truc hebt bedacht om van het paard in het zwembad te springen!
    Hele fijne reis verder,
    Liefs van (oom) Jan en (tante) Marieke

• 09 Juli 2012 - 12:16

Ulrike Bouw:

Op naar jullie nieuwe stekje, in een voor jullie hele nieuwe omgeving. Goede reis en geniet lekker van de tropische temperaturen in Santa Marta!

Groetjes,
    Ulrike

• 10 Juli 2012 - 07:26

Gerlene Vd Broek:

Jullie beleven vast een fantastische tijd. Het weer zal ook wel beter zijn dan hier. Doet me een beetje terugdenken aan mijn reis naar Birma, alweer bijna 10 jaar geleden. Wens jullie een avontuurlijk vervolg

• 10 Juli 2012 - 07:28

Anita Huijbregts:

veel plezier nog daar, maar gaat zeker lukken.