13-08 Weer terug in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu 13-08 Weer terug in Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

13-08 Weer terug in Cartagena

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Augustus 2019 | Colombia, Cartagena

We wilden alledrie nog wel langer blijven op het prachtige Isla Múcura, maar om 9.00 uur luidde genadeloos de bel die in de grote boom bij de haven hangt: het was tijd om op de boot te stappen. Twee uur en 80 km later waren we weer terug in Cartagena en om 11.30 uur hadden we alweer ingecheckt in ons hotel. Dat is hetzelfde hotel als voor ons uitstapje naar Isla Múcura en toen vonden we het eenvoudig maar OK. Met de superdeluxe behandeling van de afgelopen dagen in ons achterhoofd valt het ineens wel tegen. We hebben deze keer zelfs een kleinere kamer dan een paar dagen geleden. De badkamer is zo klein dat Ben met zijn knieën de deur raakt als hij op de WC zit. Ook jammer dat er geen koelkastje op deze kamer staat, maar gelukkig hoeft de Aguardiente niet koud te staan en drinken we het water en de Postobon frisdrank ongekoeld.

We zijn op verzoek van zoonlief weer een broodje gaan eten bij de Subway, dat is altijd wel lekker en we hadden geen zin om een alternatief te bedenken. Tijdens het verorberen van de broodjes begon het te donderen en te stortregenen. Ik bedoel STORTREGENEN. Duizenden dikke druppels vielen als een scherm loodrecht naar beneden. We waren verplicht nog wat langer binnen te blijven, al hadden we dat liever gedaan in een authentiek barretje zoals de vorige keer. Toen we het wachten beu waren en de regen minder werd, stond ons een verrassing te wachten: de straat was veranderd in een rivier! Tjemig, zo snel zoveel water, dat kan de waterafvoer van Cartagena duidelijk niet verwerken. Mensen trokken hun goede schoeisel uit om blootsvoets verder te gaan en de echt galante Colombianen droegen hun novia's (verloofden) over het water op hun rug. Michael en Linda hadden plastic slippers aan en gelukkig had Ben waterbestendige sneakers aan, dus konden we al pootje badend richting Plaza Bolivar lopen. Op dat pleintje met de vele duiven was een geocache verstopt en die hebben we gevonden. Toch leuk om onze hobby ook hier te kunnen uitvoeren, al is dit de enige die hier ligt. We hebben nog een pak koekjes en een zak nootjes aan een zwerver gegeven, omdat wij die wel gekocht hadden maar niet opengemaakt. Daarna zijn we naar het hotel gelopen. Het water was alweer aardig gezakt.

In het hotel hebben we in de koelte van de airco wat gelezen, genetflixt en een Middagdutje gedaan. Linda en Michael zijn saampjes nog even een wandelingetje gaan maken over de dikke stadsmuur. Ook zijn ze op zoek gegaan naar wimperlijm, die we voor een vriendin in Nederland mee moeten nemen. We hebben overal gezocht en gevraagd, maar nog niets gevonden. Morgen nog maar eens een poging wagen.

Daarna zijn we alleen nog even de deur uitgegaan voor het diner, een Italiaans restaurant dat ons 5 dagen geleden zo goed beviel dat we er weer naartoe zijn gegaan. We hebben morgen nog een volle dag om ons te laven aan de Caribische sfeer hier in Cartagena, maar onbewust beginnen we er naar uit te kijken om donderdag weer in het vliegtuig te stappen richting Nederland.

• 14 Augustus 2019 - 05:42

Jolanda:

Het regent zonnestralen..maar dan anders.
    Ach heb je dat ook weer eens meegemaakt. De allerlaatste dag in Colombia en dan weer richting Holanda. Ook weer fijn.. goede reis en tot snel x

• 14 Augustus 2019 - 08:03

Rien:

En zo kom je vanuit het tropisch paradijs weer terug in het Caribische Cartagena. En dan krijgen jullie er gelijk nog een tropisch buitje erbij ook , en het kan daar regenen.

Nog een prettige laatste dag in Cartagena,en ik begrijp hoe jullie je voelen, had ik vorige week ook. Je wilt nog genieten maar eigenlijk wil je in het vliegtuig terug naar Nederland stappen.