28-07 Parque del Café - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu 28-07 Parque del Café - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

28-07 Parque del Café

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Juli 2019 | Colombia, Pereira

Vanochtend stond de wekker iets vroeger dan andere dagen en niet alleen omdat we naar Parque del Café zouden gaan. Max Verstappen startte om 8:10 in de F1 GP van Duitsland. Ben houdt niet van vroeg opstaan, maar er zijn gevallen waarvoor hij graag een uitzondering maakt. Het ontbijt, dat om 8:15 werd geserveerd, verliep hierdoor wat rommelig, want de TV stond aan en Ben wisselde de ontbijttafel verschillende keren af met de TV. Maar toen één van de kinderen plotseling de bus zag staan, duurde het niet lang meer of we waren onderweg naar het pretpark. Ben kon toen alleen nog maar via de live-blog van NU.nl volgen dat Max Verstappen eerste werd.

De weg naar het park is adembenemend mooi, in een bus zit je hoger en dan kun je de omgeving nog beter zien. Het is verbazingwekkend hoe laconiek hier met de verkeersregels en/of veiligheid wordt omgegaan. Baby's die als passagier voorop de tank van een motor zitten en mensen die in de achterbak van een pick-up truck zitten of zelfs staan. Of fietsers die achter een vrachtwagen hangen zodat ze zelf de berg niet op hoeven te fietsen. Zie de volgende video: Dat zal de winnaar van de Tour de France, de Colombiaan Egan Bernal vast nooit gedaan hebben.

Om half elf betraden we het koffiepark. De kids wilden meteen naar de attracties toe en wij vonden dat prima. Er is ook een museum en een wandeling waarin het koffieproces wordt uitgelegd, maar daar had de jeugd geen oren naar. Wij hadden dat proces 12 jaar geleden al eens gezien en uitgebreid gefilmd, dus lieten het voor wat het is. Het enige wat Rien, Ben en Linda heel graag nog eens wilden zien was de koffie-show. En dat was wederom een groot feest. Al voor aanvang begon het publiek enthousiast te klappen en te dansen op de muziek en wat de show zelf betreft: een explosie van prachtige kleuren, dans en een goedlopend verhaal over de geschiedenis van de koffieteelt in Colombia.

Maar de dag begon met een paar attracties. Ben is met Michael, Angie en Maria in een achtbaan gegaan en Rien en Linda hebben zich bij hen aangesloten voor de wildwaterbaan. Een wildwaterbaan is hier echt wild en ...euh... waterig, want na afloop was iedereen kletsnat. Ben vond zo'n 'miss wet T-shirt' show wel leuk. Gelukkig scheen de zon en droogden we snel op. Na de koffie-show en de lunch hebben Ben, Michael, Angie en Maria een paar ritten gemaakt in een achtbaan die vergelijkbaar is met 'De Baron' in De Efteling, maar dan heftiger. Daarna naar een attractie die vergelijkbaar is met de Piraña, maar dan natter. We hebben dikke pret gehad, echt gelachen, het was een enorm leuke dag.

Toen we bij de finca aankwamen, geurde de BBQ ons al tegemoet. En daar hadden we inmiddels wel zin in gekregen. Ben had gisteravond de BBQ voorgesteld, want het was het laatste avondmaal met Rien, Angie en Maria. Zij vertrekken morgen per bus naar Medellin. We zullen ze gaan missen. Gelukkig hebben we nog voldoende op de planning staan om ons niet te vervelen.

Yohana is vandaag virtueel meegereisd naar het koffiepark. De foto's vlogen via Whatsapp over en weer. Ze vond het prachtig. Ze heeft vanavond via video-bellen Michael welterusten gewenst. En hoe emotioneel kan die foto zijn, die ze ons vanavond toestuurde: twee goedgevulde borden met eten. We herkenden meteen de boodschappen die wij gisteren aan hen hebben gegeven.

• 29 Juli 2019 - 04:11

Jolanda Van Der Krabben:

Wat een gave dag hebben jullie gehad. Prachtige foto’s met daarop stralende kids. De show was destijds ook al gevuld met enthousiast publiek, want dat kunnen de Colombianen heel goed; feestvieren. En wat fijn dat je daarna op de finca kunt genieten van de BBQ. Nog heel veel plezier voor jullie op de finca met nog een mooie ontmoeting in het vooruitzicht. Liefs

• 29 Juli 2019 - 06:06

Kim:

Wat een mooie dag weer en hele blije en mooie foto's!
    Wat een gevaarlijke kunsten daar op de weg,
    Maar mooi en zeer apart om zo op het filmpje te zien.

Wat leuk dat moeder toch nog wat heeft meegemaakt,
    Via leuke foto's van WhatsApp!

Heel veel liefs,

Kim, roekkie, rebbel, pietje en adje ❤️

• 29 Juli 2019 - 09:50

Rien Van Der Krabben:

Het was inderdaad een geweldige dag. En dan is vandaag de dag gekomen dat wij verder gaan reizen. We hebben een leuke tijd met jullie gehad op de Finca, en we zien jullie in Nederland snel weer. Voor jullie nog een prettig verblijf op de Finca en de rest van het verblijf in Colombia. En geniet van al de speciale dagen die deze week nog komen.

• 29 Juli 2019 - 11:58

Ulrike:

Wat hebben jullie een gezellige dag gehad! Zijn jullie niet uit de koffieshow gezet, omdat jullie foto’s gemaakt hebben? De twee keer dat wij er zaten, stonden er overal mannetjes die iedereen scherp in de gaten hielden en er als de kippen bij waren als ze dat zagen. En nat word je er zeker die in waterbanen! Geniet lekker verder met elkaar!