22-07 Herkansing geslaagd - Reisverslag uit Cali, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu 22-07 Herkansing geslaagd - Reisverslag uit Cali, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

22-07 Herkansing geslaagd

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Juli 2019 | Colombia, Cali

Maandag 22 juli 2019

Gisteren te diep in het glaasje gekeken. De honden van het hotel hadden gezelschap gekregen van twee katers. Dat was voor Linda tientallen jaren geleden. Wat kan je je dan ellendig voelen. Toch maar opgestaan met 2 paracetamol en met Michael gaan zwemmen voor het ontbijt. Dat hielp goed. We konden gewoon weer met smaak van ons ontbijt genieten. Roerei met tomaat en ui, geroosterd brood, groot stuk kaas en een heerlijk bord vol papaya en banaan.

Daarna een taxi gepakt naar de fietsenwinkel van Deisy en Daniel. Daniel was zijn kater nog steeds niet kwijt en heeft zijn winkel zelfs een uurtje later geopend. We zijn samen Danna van haar school gaan ophalen. Precies om 12.30 uur ging er een soort garagedeur open en kwamen er hordes meisjes in uniform naar buiten. Hier is het nog gebruikelijk dat jongens en meisjes op een aparte school zitten.

Eenmaal thuis aangekomen had de moeder van Deisy een heerlijke maaltijd gekookt van gebakken kip met rijst en een aardappelsalade met sinasappel erin. Zo lekker fris, een recept om na te maken, zekerweten. Natuurlijk aten wij weer als eerste en bleef de familie wachten tot wij klaar waren. Wij aten van de mooie borden aan de grote tafel en zij uit kommen op de bank. We kunnen er nog niet echt aan wennen. De tijd verstreek. Danna ging nog uitgebreid douchen, Deisy belde met haar vriendinnen en geheime aanbidders terwijl oma de keuken opruimde. Ondertussen zaten wij te niksen en keken mee met de vijfjarige tweeling naar Ninja Turtles op TV met de volumeknop op de hoogste stand.

Uiteindelijk dan toch om 15.00 uur kwam er een taxi voorrijden om ons de bergen in te rijden naar de schommel. Het was een comfortabele taxi. De chauffeur wilde niet te ver en te hoog op onverharde weg rijden en dus konden we niet bij de schommel van onze keuze komen.
We zijn gestopt bij een activiteitencentrum waar ook zoiets aangeboden werd, zodat Linda toch weer een ervaring rijker gemaakt kon worden. Ze kreeg een te los tuigje aan en een te los zittende nutteloze helm op en moest een roestige gammele ladder op zonder enige beveiliging. Als je daar een misstap zou maken, zou je meters diep vallen. Ze heeft de schommel goed bekeken en daar werd ze wel goed aan verankerd, nadat ze ook nog gevraagd heeft het tuigje wat beter vast te maken. Voor ze er erg in had, werd ze van het plateau geduwd. Maar GAAFFF dat het was!!!

Vervolgens zijn we naar een waterval in een riviertje gereden om pootje te baden en om vele foto's te maken. Zoals eerder verteld: de dames zijn gek op fotograferen.

Eenmaal terug in het hotel, hebben we Deisy en Danna voor het avondeten uitgenodigd zodat Michael nog wat extra tijd had met zijn vriendin. Ze hebben nog lang gezwommen. Daniel kwam de dames ophalen met de motor. Ze reden met 3 personen en hondje Niña terug naar hun huis. Wij lagen allemaal al voor 22.00 uur te slapen. Heerlijk. Morgen weer op doorreis!

• 23 Juli 2019 - 10:43

Rien Van Der Krabben:

Wat stoer Linda, die schommel. Om daar op te gaan moet je wel gedronken hebben denk ik. Ik zie dat jullie van je verblijf genieten. Ik wou dat ik ook in Colombia was.

Oh, wacht even, morgen rond 23.00 zien wij jullie op de finca.

• 23 Juli 2019 - 16:18

Jolanda Van Der Krabben:

Gaaaaf.. keileuk, maar ik doe het je niet na.
    Weer een gezellige dag achter de rug. Ben benieuwd
    wat je vindt van Cali. Die verhalen krijgen we vast nog wel
    live te horen. Goede reis morgen en een goede thuiskomst op de
    Finca la Neca. Liefs x

• 23 Juli 2019 - 18:27

Marieke En Jan:

Wat een avonturen alweer! En mooie foto's. Die van Michael met Danna is geweldig! Knap hoor Linda, dat je je Spaans zo goed bijgehouden hebt en nu hartstikke goed uit de voeten kan met je Spaans. Veel plezier alledrie!

• 24 Juli 2019 - 15:26

Kim:

Wat een leuke verhalen en mooie foto's!
    Wat een belevenissen....