Samen zijn - Reisverslag uit El Cerrito, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Samen zijn - Reisverslag uit El Cerrito, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Samen zijn

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 April 2017 | Colombia, El Cerrito

We hebben heerlijk geslapen en zijn uitgerust wakker geworden. We laten altijd het licht van de badkamer aan en de deur op een kier als orientatiepunt. Dat was op de finca van Cesar geen probleem. Hier hebben we, na de horren te hebben gecheckt, besloten hetzelfde te doen. Nou, dat hebben we geweten. Hoe de insecten hun weg hebben gevonden weten we niet, maar het krioelde er van op de badkamer. Motjes, vliegjes en muggen. Niet zo'n handige zet geweest. Gelukkig heeft het kamermeisje ze allemaal verwijderd en zullen we vanacht de zaklamp gebruiken als we naar de badkamer willen gaan.

Het resort waar we nu zijn is prachtig. Er zijn zwembaden, sportvelden, pooltafels, hangmatten, trampoline, spellen, een bar en nog veel meer. Er zijn zo'n 50 hotelkamers en er loopt ca 20 man personeel rond. En dat allemaal voor 3 gasten. Want wij zijn de enigen :-).

Rond 11 uur waren Yohana, Giovani, Harold en een vriend Jonathan gearriveerd. Deisy en haar dochter zijn niet meegekomen. Jammer voor Michael want hij vindt dat meisje wel leuk. Ze heeft prachtige lange zwarte haren tot ver over haar middel. Voor degene die nieuwsgierig zijn, op de foto's van gisteren zit ze op de bank naast Yohana. Haar moeder vertelde gisteren dat Dana altijd haar haar moet opsteken en een pet op moet zetten als zij naar de grote stad Cali gaat. Het komt regelmatig voor dat de meiden ineens bij hun haren gegrepen worden en dat er dan de schaar in wordt gezet. De dieven kunnen dit haar dan verkopen en geld is geld.

We hebben eerst samen wat gedronken en daarna is het grote spelen begonnen. Trampoline springen, voetballen, tafeltennisen, biljarten, vissen en zwemmen. Alles is de revue gepasseerd en iedereen beleefde er plezier aan. Het gaat heel goed. Yohana en Michael claimen elkaar niet en zijn gewoon lekker aan het spelen, samen met de anderen. Zelfs Ben en ik hebben meegedaan aan watervolleybal, maar wij hebben ons ook zo af en toe even teruggetrokken op het terras. Laat ons "oudjes" maar.

We hebben samen geluncht en na de maaltijd zei oom Harold: "Que Dios le page" (dat God u zal belonen) en vervolgens deed Giovani hetzelfde en ze bleven mij met die grote bruine ogen aankijken. Dus ik begreep daaruit wel dat er iets van mij verwacht werd, maar wat dan? Gelukkig vertelde Yohana dat ik dan "amen" moet zeggen. Alle Colombianen aan tafel zeiden dit tegen iedereen die aan tafel zat. Nou dan hebben we weer wat geleerd van de gebruiken van hier.
Je merkt dat ze niet vaak zo'n uitgebreide maaltijd eten, ze aten alles met smaak op. Michael had wat minder trek en Giovani heeft dat bord ook tot de laatste rijstkorrel leeggemaakt.

's Middags zat Michael ineens aan de empanada's. Yohana had dat met de keuken geregeld. Zoveel spaghetti als hij in Italie eet, zoveel empanada's eet hij hier.
Ik zit al vroeg dit verslag te typen en vanavond eet de hele bubs nog mee, maar ik weet dat ik daarna afgebrand zal zijn en vroeg wil gaan slapen. Morgen gaan we met de taxi naar El Cerrito naar Deisy. Zij heeft een fietsenzaak en ze woont met haar familie daarboven. Het huis is een stuk groter en luxer dan dat van Yohana. We gaan wat van het centrum van El Cerrito zien en bij haar lunchen.

¡Hasta mañana!

• 23 April 2017 - 06:59

Athina:

Wat een mooie sfeerimpressie weer. De foto's spreken eigenlijk voor zich.#liefde

• 23 April 2017 - 07:25

Krabbetjes :

Wat een gezellige sfeer. Iedereen ziet er zo ontspannen uit. Alsof jullie elkaar al jaren kennen. Prachtige foto's en weer een mooi verslag. Dit is echt een reis om nooit te vergeten. Geniet

• 23 April 2017 - 08:38

Gonny:

Wat een mooie en waardevolle momenten wederom !

• 23 April 2017 - 08:38

Diane:

Wat mooi weer allemaal en indrukken om nooit meer te vergeten
    Lekker genieten allemaal

• 23 April 2017 - 10:29

Artie:

Prachtige foto's allemaal geniet lekker ervan

• 23 April 2017 - 13:07

Corrie:

Wat een leuke foto's en een goede sfeer. Fijn dat alles zo
    goed verloopt , en iedereen het naar zijn zin heeft. ( als of jullie elkaar al lang kennen )
    Dit is weer
    Een vacantie waar jullie weer met trots op terug kunnen
    kijken. Een reis met heel veel waardevolle momenten super . Groetjes geniet
    Nog van alle momenten die jullie daar samen zijn .