Gearriveerd - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 April 2017 | Colombia, Pereira

We zijn gearriveerd in het mooie Colombia. Ruim 24 uur nadat de wekker bij ons thuis is afgegaan zijn we op onze inmiddels vertrouwde kamer op de Finca gaan slapen. Dat was 22.00 uur Colombiaanse tijd en dus 05.00 uur in Nederland.

Onze vriend en overbuurman Peter stond stipt om 05.30 uur voor de deur om ons naar Eindhoven Airport te brengen. Bij onze KLM tickets was een gratis transfer geboekt per KLM bus van Eindhoven Airport naar Schiphol.
Het verliep allemaal zeer vlotjes en al snel zaten we in het vliegtuig. Wij zijn rasechte kampeerders en vliegen dus niet zo vaak. We vonden deze Boeing 787-9 superdeluxe, vooral het beeldschermpje voor je neus gaf je zoveel mogelijkheden, dat het keuzestress opleverde: films, series, documentaires, games, shop-info en uitgebreide vluchtinformatie. Wordt het de film LaLaLand of Lion ? Of bekijken we hoe een piloot uitlegt geeft de cockpit? Michael had al snel uitgevonden waar hij zijn tijdverdrijf kon vinden. In no time had hij zijn favoriete muziek in een playlist gezet. Al luisterend wijst hij zwijgend naar de startbanen, waar vliegtuigen opstijgen of "ontplakken" zoals ze dat letterlijk vertaald in het Spaans zeggen. Een prachtig gezicht. Halverwege de vlucht, dus ongeveer twee films en meerdere games verder hebben Michael en Linda zich als slangenmensen ineengevouwen om wat te dutten, wat waarlijk nog lukte ook. Op het vliegveld El Dorado in Bogota moesten we ongeveer 4 uur wachten op onze binnenlandse vlucht naar Pereira. Dat gaf ons alle tijd om te pinnen, de eerste empanada's te proeven en wat te appen met familie overal vandaan. De oma's uit Nederland, een pleegbroer uit Pereira, zijn biologische moeder nabij Cali. Zo leuk om de tijd te verdrijven. Michael, onze shopper, was niet weg te slaan uit de winkeltjes, maar voorlopig heb ik gewonnen en is er nog niets gekocht. Nog een paar weken te gaan, laten we eerst maar eens onze meegebrachte kadootjes lossen om plaats te maken voor nieuwe souvenirs.

Op het vliegveld in Pereira wachtte ons een warm welkom. Vrijwel de hele pleegfamilie was er om ons te verwelkomen (Fabiola, Jhon, Daniel, Andres, Paola en de meisjes Sofia en Isabella). Michael trad ze, evenals 5 jaar geleden, weer open tegemoet en knuffelde ze blij. Cesar was er natuurlijk ook en het was allemaal weer zo bekend, dat het leek of we er gisteren nog waren. We hebben afgesproken dat ze vandaag (eerste paasdag) al naar de finca komen om er een gezellig dagje van te maken. Kletsen, zwemmen, BBQ-en en vooral genieten van elkaar. We gaan gezellig samen hier op de finca pasen vieren. Het paasontbijt was op zijn Stella's en dus vurrukkulluk met roerei, mangosap en verse ananas, maar natuurlijk ook chocopasta. Ondanks dat het pasen is hebben we toch boodschappen kunnen halen bij de Supermarkt. Michael kon niet wachten met kadootjes geven dus Cesar heeft zijn Hollandpet al binnen en
Stella haar in spaans geschreven kookboek met Hollandse recepten. Nu dus even tijd voor de reisblog terwijl Michael lekker ligt te chillen met wat muziek en Ben naar de GP1 race kijkt.

Hasta la proxima!

• 16 April 2017 - 18:58

Athina:

Wat heerlijk om te lezen. Fijn dat de reis zo voorspoedig ging. Dikke zoenen van ons en veel plezier samen.

• 16 April 2017 - 18:58

Athina:

• 16 April 2017 - 19:07

Wondertje.waarbenjij.nu:

Wat moet dat warme welkom heerlijk gevoeld hebben, een betere start van jullie reis kun je je niet wensen denk ik.
    Geniet van de tijd op de finca en van alles wat daarna komt!
    We volgen jullie nog een kleine week vanaf hier en dan wie weet treffen we elkaar ergens in Cartagena....wij gaan nu ook aftellen!

• 16 April 2017 - 19:16

Gonny Mosterd:

Ah lekker jullie zijn in Colombia ! Te tijd van aftellen is voorbij, de tijd van genieten aangebroken. Creo y espero que todos los gusta mucho !!! Maak er een mooi en onvergetelijk verblijf van en geniet ! Wij volgen jullie met heimwee naar het mooie Colombia....

• 16 April 2017 - 19:23

Diane:

Geweldig fijn dat de reis zo soepel verlopen is
    Geniet van alles wat er gebeurd
    Zo is het net of we ook een beetje in Colombia zijn
    Geniet ervan

• 16 April 2017 - 19:38

Nathalie Wormskamp :

Wat ontzettend leuk om te lezen, bijna alsof ik er zelf weer ben.
    Geniet er van!

• 16 April 2017 - 21:03

Juf Janneke:

Lieve Michael (en natuurlijk ook Ben en Linda),

Ik ben ontzettend blij dat jullie goed zijn aangekomen. Wat heb ik veel aan jullie gedacht de afgelopen uren! Heb je je kussentje kunnen gebruiken in het vliegtuig?
    Geniet, stel vragen, maak veel plezier, doe alles wat je mee (wil en kunt) maken en ga fijn met papa en mama herinneringen maken voor later!

Liefs, juf Janneke

• 16 April 2017 - 21:21

Karin:

Geweldg, heerlijk!!! Groetjes aan Ceasar en Estella!!! Heel veel plezier, we blijven jullie volgen.

• 16 April 2017 - 22:19

Jolanda Van Der Krabben ( Krabbetjes):

Ooooh..jullie zijn er. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo hartelijk ontvangen zijn.
    We zien het al helemaal voor ons..jullie op de finca. Geniet er lekker van en schrijf maar lekker
    Heul Veul. Doe Cesar en Estella de hartelijke groeten van ons

Liefs Krabbetjes x

• 17 April 2017 - 09:27

Ulrike Bouw:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Geniet maar lekker van de komende mooie weken vol met bijzondere ervaringen! Ik geniet lekker met jullie mee. Groetjes aan Cesar van ons drietjes!

Groetjes, Ulrike, Alex en Juan

• 17 April 2017 - 13:50

Machteld:

Lieve Linda, Ben en Michael,

Wat fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Geniet lekker van elkaar en het prachtige land.

Groetjes, Machteld

• 17 April 2017 - 19:51

Marianne Heuvelink:

Wat leuk dat jullie er weer zijn. Geniet ervan! Wat een leuk idee een Hollands receptenboek in het spaans. Doen jullie Cesar en Estelle en familie de groeten van ons. Fijn weerzien en reis gewenst met de pleegfamilie en met Cesar en Estelle.

• 18 April 2017 - 08:42

Diana:

Wat heerlijk vertrouwd weer mee te mogen genieten van jullie reis. Wij wensen jullie een onvergetelijke tijd toe met veel mooie ontmoetingen.
    Liefs uit Helmond

• 18 April 2017 - 13:49

Marina:

Michael, wat fijn dat je er bent! Geniet ervan jongen, ik geniet stiekem met je mee!
    Lieve groeten, Juf Marina

• 19 April 2017 - 21:33

Ria En Henk Bolder :

Hallo Ben Linda en Michael.
    Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben in het mooie Colombia Maak er iet moois van samen. Ik heb nog wel een nieuwtje Henk en ik gaan 29 mei samen 6 dagen met de Zonnebloemboot mee naar Duitsland Wij kijken er erg naar uit. Geniet en de hartelijke groeten van Henk en Ria