Sponsors bedankt! - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu Sponsors bedankt! - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Linda Simonetti - WaarBenJij.nu

Sponsors bedankt!

Door: Familie Simonetti

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Zoals we onszelf gisteren beloofd hadden, zijn we de dag relaxed begonnen. We hebben heerlijk ontbeten en daarna een lekkere koffie gedronken. Ondertussen heeft Ben wat zitten internetten en heeft Linda het dossier van Michael ingekeken. We hebben nu meer informatie in ons bezit dan het dossier dat we destijds met de adoptie meekregen. Linda is superblij met haar kennis van de Spaanse taal, waardoor ze nu al veel meer inzicht heeft gekregen in het verleden van onze kanjer. Goed dat we besloten hebben te proberen dat dossier compleet te krijgen. Ondertussen heeft Michael met de boys gespeeld en hebben ze van de kartonnen hoekprofielen die uit de doos van de wasmachine kwamen stoere geweren gemaakt.

Rond half elf kwam Cesar langs met de vraag of we vandaag misschien alvast inkopen wilde gaan doen voor ons laatste sponsorproject. Zo gezegd zo gedaan. Ons laatste beetje sponsorgeld (omgerekend ongeveer 110 euro) is besteed aan twee voedselpakketten voor twee gezinnen die dit goed kunnen gebruiken. Het eerste gezin betreft de oudste zoon van Fabiola, zijn vrouw en vierjarig dochtertje. Zij hebben al een tijdje geen werk en dus geen inkomsten meer. Nu krijgt het dochtertje in ieder geval een tijdje weer regelmatig een warme maaltijd. Het tweede voedselpakket hebben we naar Alex gebracht, een gehandicapte jongen van 30 jaar die alleen met zijn moeder in een piepklein huisje woont. Zijn vader is overleden en zijn moeder kan niet gaan werken door de zorg voor haar zoon. Ze krijgen maandelijks een schamele gehandicapten uitkering van ca 300.000 pesos (ca 135 euro) in de maand. Hier is nauwelijks van rond te komen. Gelukkig heeft zijn vader in betere tijden het huisje gekocht, dus hebben ze in ieder geval onderdak. Zij waren ook diep geraakt door onze gift.

Bij deze willen wij onze sponsors hartelijk bedanken voor hun gulle giften. We hebben hiermee mooie inkopen kunnen doen waardoor we een flink aantal mensen het moeilijke leven waarin ze verkeren enigszins hebben kunnen verlichten. We zijn enorm dankbaar dat we dit namens jullie hebben kunnen doen.

Natuurlijk hebben we door bovenstaande vandaag ook Fabiola weer gezien. Toch wel fijn dat ze zowat bij de Finca om de hoek woont. Dit keer was ook haar zoon Jhon daar. Michael had met voorbedachte rade al zijn bal meegenomen en natuurlijk werd er meteen begonnen met een potje straatvoetbal. De voetbaltaal is universeel en de boys genoten van de trucs die Michael probeerde te maken. Ondertussen kreeg Linda van Fabiola nog meer opgesnorde foto’s van Michael te zien, waaronder eentje waarop hij met die paarse bal staat die hij gisteren meegekregen heeft. Gaaf! Kijk maar naar de foto bij het verslag van gisteren.

Het was weer een dag met een gouden randje. En bij deze beloven we: morgen gaan we echt relaxen :-).

• 06 Juli 2012 - 05:59

Aad En Riet De Beer.:

Niet verwacht vandaag weer iets mooi s te mogen lezen na 2 drukke dagen.
    Maar het gezegde,alle goeie dingen in drie-en is hier nu ook de waarheid.
    SUPER super super .
    Liefs Spap en Smam .

• 06 Juli 2012 - 07:54

Familia De Winne:

Ben, Linda en Michael,

Geweldig wat jullie met het sponsorgeld hebben gedaan. Het zijn allemaal projecten waar het heel hard nodig is. Dank je wel voor het verzorgen!

Verder lezen we iedere dag mee, met de mooie verhalen van jullie.
    Fijn dat het zo goed gaat met het Spaans.

Heel veel liefs en besos grandes!!!

Peter, Kevin, Dairon, Jhon en Barbara

• 06 Juli 2012 - 10:02

Hubert:

Hi Linda, Ben en Michael,

Wat een geweldige vakantie hebben jullie, ik denk dat ik ook maar eens ga sparen voor zo'n vakantie. Lijkt me echt geweldig mooi land.
    Ik ga nu ook op vakantie en laat Jan en Belinda met al ons werk lekker op VB.
    Veel plezier op jullie reis.

Groetjes Hubert

• 06 Juli 2012 - 15:44

Ariadne:

Elke dag weer kippenvel van de verhalen en de foto's.... jullie maken er wat moois van, blijf dat doen hoor.
    Geniet van elkaar!

• 06 Juli 2012 - 16:03

Henk En Ria Bolder:

Dag Ben, Linda en Michael,

Wat is het toch fijn om te lezen dat je met een kleine bijdrage onzerzijds mensen zo blij kunt maken. Wat crisis!! Die mensen hebben altijd crisis. Goed gedaan hoor. Wij lezen trouw jullie verslag iedere dag en zijn in gedachte een klein beetje bij jullie. Geniet met volle teugen want het is zo weer voorbij. Veel liefs en tot de volgende keer
    Henk en Ria Bolder

• 07 Juli 2012 - 03:54